II, Theaterstücke 22, Der junge Medardus. Dramatische Historie in einem Vorspiel und fünf Aufzügen (Altwiener Stück, Doppelselbstmord), Seite 327

M
2 eungdardus
Felspben 19e1.
„ODSERTER
Jeterr. behördl. konz. Unternehmen für Zeltunge-Aueschaltte
Wien, I., Conoordiaplatz 4.
Vertretungen
In Berlin, Basel, Budapest, Chicago, Cleveland, Christlanis,
Oent, Kopenhagen, London, Madrid, Mallend, Minneapolls,
New-Vork, Paris, Kom, San Francisco, Stockholm, St. Pelers¬
burg, Toronto.
(Osellenangabe eine dowal-2.
Ausschnitt aus:
1
Borhbs,
1.10.4 —
WDI
#er#hr ess —.
Theaterscherze.
Der junge Medardus.
Das ist ein famoses Kassenstück.
Das ächnitzlen, der sanfte gedichtet,
Er hat die Burgtheaterfinanz
Bedeutend aufgerichtet. —
Gewürzt natürlich die Sache ist
Gut mit historischem Pfeifer
Und dann, wo so viel geschossen wird,
Gibt’s doch wohl einen — Treifer.
box 26
Telephon 12.801.
„ODOENVEN
1. österr. beh. konz. Unternehmen für Zeitungs¬
Ausschnitte und Bibliographie.
Wien, I., Concordiaplatz 4.
Vertretungen
#n Berlin, Brüssel, Budapest, Chiengo, Cleveland, Christiania,
Cenf, Kopenhagen, London, Madrid, Mailand, Minneapolis,
New-Vork, Paris, Rom. San Francisco, Stockhiolm, St. Peters¬
burg, Toronto.
Geslichapgebe ohne Gewähr.
Ausschnitt aus: Jeere,
von

OPgreater import both from an artistie
Md a purely literary point of view arethe
lwonew plays devoted to episodes in the
history of Austria which have lately
been produced, one at che Court, the
other #rone of the private theutres. The
historieal drame atthe Hofburgtheater is
salled“ Young Medardus and is Trom¬
the pen of Arthur Schnitzla#-we among
the dramatis“s ol the presen“ generation
holds a universally conceded high posi¬
ton. Iis Liebelei,“ presented some
lifteen years ago, also atthe Court
Theatre, was tlie work that started his
fame, and since then whatever has come
Trom his pen has readily found its way to„
the playhonses bothof his native country
andof Germany
Toung Medardus' encountered ##cer¬
lan am
y when it was
handed
n acconnt.
y of ita
Hal
wenty
ofth
#that
lay
ming
on’S
tal, and
which
own as in
#e t
vith a heartless
nor has undertaken
lady of au
al
to present a series of pietures depicting
Viennese life and character that are gen¬
Verally accepted as bearing the imprint
of verisimilitude. Some bits of local
color are cerrainly introduced with rare
accuracy, evidenoing careful study not
onlv ofthe epoch but also ofthe peculiar
temperaments of the author’s com¬
petriots. But as a whole the worl leaves
an imppession of an all too loftg ambi¬
tion-chly partially realized.“