II, Theaterstücke 5, Liebelei. Schauspiel in drei Akten, Seite 1923

Liebelei
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Das Ee

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TI.GAN. 555
Arthur=Schnitzler=Abend in der Volkshoch¬
schule. Das„Theater der Volkshochschule“,
16. Bez., Ludo=Hartmann=Platz 7 (Stadt¬
bahnhaltestelle Burggasse), bringt am Sonn¬
tag, den 20. Jänner, halb 20 Uhr, einen
Arthur=Schnitzter=Abend, bei dem „Liebelei“
und „Literatur“ zur Aufführung gelangen.
Witwirkend: Alexandra Herrmann, Traute
Jakobovics, Lilli Kuthan, Franz Deutsch,
Walter Varndal, Egon Waldmann, Rudol
Weiß und Maria West a G. Eintrittspreis
1 S. Karten in der Jolkshochschule, bei Lanyi,
1. Bez., Kärntnerstraße 44, und bei Gronner
am Graben 28.
Der Tag, Wier
17.0All. 935
Schnitzler=Abend in der Volkshochschule.
Das Theater der Volkshochschüle, 16. Bezirk,
Ludo=Hartmann=Platz 7,
bringt am Sonntag,
½8 Uhr, einen Artur=Schnitzter=Abend, bei dem
„Liebelei" und „Literatur“ zur Auf¬
führung gelangen. Mitwirkend: Alexandr Herr¬
mann, Trause Jakobovics, Lilli Kuthan, F anz
Deutsch, Walter Varndal, Egon Waldmann,
Rudolf Weiß und Maria West a. G. Einheits¬
preis S 1.—.
Taststelune. 21
755
— Das Theater der Volkshochschule, 16. Ludo
Hartmann=Mlatz 7, bringt Sonntag, den 20. d., ½8 Uhr
hnihler„Abend, bei dem
inen Ariu
„Liebelei“ und „Literatur zur aufführung gelangen.
Mitwirkend: Alexandra Herrmann, Traute Jakobovics,
Lilli Kuthan, Franz Deutsch, Walter Varndal, Egon
Waldmann, Rudolf Weiß und Maria West als Gast.
Karten Volkshochschule, Lanyi, Kärntnerstraße, und
Gronner, Graben.
ehe Tinde Cunden
# UAN. 1935
Wersetsenn
IMPERLAL, INSTITUTE
THEATBE

· LIEBELEI“
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U ARTIU SE
Theodor Kaiser Nichotas Plurrs
Fruz Lobhehner GIOFFREr Gonna
Mizi Schlager PHILLAHA SSWELL
Christine Weiring JGAN SHEFHAAD
A Gentleman TERRNCh CLIBBUNN
Katharina Binder Dosoruv Hore
Hans Weirins BRYAN POWLEY
Lina ANNAAHL MAULE
Schnitzler's play is, of course, an exotic
and has to be transplantedto another time
and place where a tragedy of duelling
must create its own orgency and import¬
ance. The Imperial Innstitute Repertory
Company's performance, whichs to be
given again to-day and to-morrow, cer¬
tainly reduces the play to its essentials.
The social background is there, but very
faint, and everything depends on the indi¬
vidual emotions of individual characters.
A queil realistic tragedy, with no great
sppot Trom the plot in the way of surprise, or
Trom ihe Characters in the way of complexity,
certainly puts a heavy responsibility on the
actors, and it is supported with remarkable com¬
posure and efficncy.
is all taken very
discreetly, so much so that the first ach is perhaps
s little slow at the beginning, though & is not long
before the play begins to move. Miss Jean
Shepeard, in a part whicl, is eminently that of
an ingenue, contrives to be touching without
sentimentality, and Mr. Nicholas Phipps and Mr.
Geoffrey Gomer were both very wisely more
concerned to make their parts consistent and in
ithe round than to represent one'’s idea of¬
Viennese soldiers. Mr. Terence Clibburn's brief
appearance from the fashionable world was
admirably sinister, and Miss Dorothy Hope made
her malice very amusing.